Schade in en om het huis is vervelend en we hopen dan ook dat u er zo min mogelijk mee te maken krijgt, maar als het u toch overkomt, wat doet u dan? Vaak wordt de verzekering erbij geroepen en er wordt na een inventarisatie een geldbedrag voor de schade in uw woning uitgekeerd. Het geldbedrag van de verzekering is niet voldoendeDit zijn situaties die meer dan genoeg voorkomen. De schade kan niet hersteld worden met het geldbedrag dat de verzekering naar u heeft overgemaakt. In dat geval betekent het dat u het restant zelf dient te betalen. Een hele vervelende situatie waar men lang niet altijd op geanticipeerd heeft. Er wordt vaak gedacht dat een verzekering een schade altijd volledig kan (laten) herstellen met het geldbedrag dat wordt uitgekeerd. Heleaas komen velen van een koude kermis thuis. Wat is er aan de handDe reden hiervoor is dat de verzekering áltijd rekening houdt met nieuwwaarde en dagwaarde. Dit gebeurd met behulp van de zogenaamde inventarisatielijsten die meestal wel bij uw verzekeraar zijn op te vragen. Deze lijsten laten aan een schade-expert van de verzekering zien wat bepaalde spullen nog waard zijn. Zo kan het zijn dat een goede vloer die 10 jaar geleden erg duur was, maar er nu nog best goed uitziet, op dit moment slechts een fractie van die prijs waard is. De dagwaarde zakt stevig naar verloop van tijd. Ontstaat er dus na 10 jaar een flinke waterschade, dan kunt u met het bedrag dat wordt uitgekeerd voor de schade, de vloer niet vervangen. Laat het onafhankelijk controleren.Dit is waar Schadeoplossing Nederland B.V. een belangrijke rol voor u kan spelen. Als onafhankelijk expertisebureau kunnen wij de schade voor u opnieuw beoordelen. In 95% van de gevallen komen wij uit op een hogere uitkering. Hiervan wordt een rapport opgesteld welke wij zullen overleggen aan uw verzekeraar. De reden dat onze inventarisaties bijna altijd een hogere uitkering vaststellen is waarschijnlijk omdat wij onafhankelijk zijn en verder kijken dan de oppervlakkige schade. Wij kijken bijvoorbeeld ook ónder de vloer. Het kan namelijk zijn dat daar schimmel is ontstaan door het vocht. Ik heb hulp nodig bij mijn schade!Komt u er maar niet uit met uw verzekeringsmaatschappij en bent u ten einde raad? Soms zien we dat mensen een dure advocaat inschakelen om zo maar hun recht te halen. Zij weten vaak niet dat een contra-expert van Schadeoplossing Nederland B.V. ook een mogelijkheid is. Zij kunnen u kosteloos helpen. Natuurlijk wordt er wel een rekening verstuurd, maar niet naar u als gedupeerde. Wij declareren onze kosten op uw verzekering. Mag dat zomaar? Ja, dit is wettelijk zo vastgesteld en staat in de polisvoorwaarden beschreven. U mag ons dus inschakelen zonder toestemming van uw verzekeraar. Wilt u ook verder geholpen worden met de afhandeling van uw schade? Bel ons op 088 – 888 5000 voor onafhankelijk en vrijblijvend advies, of meld uw schade op schadeoplossing.nl.
|
https://schadeoplossing.nl |