Elke ondernemer is maar wat blij met klanten. Meer klanten betekent namelijk meer verkopen en dat betekent meer omzet, en dat is nooit slecht voor een bedrijf. Omdat de klant zo waardevol is wordt de klant meestal ook als koning behandeld, waarbij personaliseren en aanpassen naar de specifieke wensen de dagelijkse gang van zaken is. Maar toch gaat er wel eens wat mis. Een product bevalt niet, er vind miscommunicatie plaats of er is onenigheid over een gemaakte afspraak. Altijd vervelend, maar vooral de onwetendheid om er goed uit te komen springt er bij menig bedrijf uit. Veel bedrijven verwijzen boze klanten immers direct naar een formulier die aangetekend per brief verzonden dient te worden, of men laat een boze klant een poosje aan de lijn hangen alvorens zijn of haar klacht gehoord mag worden. Dit is apart, want de klant is altijd koning, maar vaak lijkt een bedrijf juist van diezelfde koning af te willen zodra dingen niet zoals geplant gaan, waarbij niet alleen niet gewerkt wordt aan het vinden van een oplossing, maar het na verloop van tijd juist nog erger wordt! Als je als ondernemer niet weet hoe je hier mee om moet gaan is het aangeraden om een externe inbound callcenter in de armen te nemen en/of een speciale telefoondienst in het leven te roepen die boze klanten te woord staat. Hierbij is het belangrijk om goed te luisteren en, ook als je het er niet mee eens bent, gewoon mee te gaan zolang de klant zich aan het beklagen is. Daarna is het belangrijk om te laten horen dat je meedenkt en duidelijk uit te leggen waarom sommige dingen wellicht niet mogelijk zijn. Alleen door volwassen en professioneel met de klant om te gaan kan je de klachten voor eens en altijd positief afhandelen. |
http://www.bizziphone.com/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Makelaar in Kampen: Wat doet deze professional? Om te beginnen moet de makelaar Kampen dynamisch zijn. Hij moet de concurrentie (zowel de makelaars als het vastgoed) kennen, communicatief en analytisch zijn, om...
- Kunnen late creditcardbetalingen uw creditcardscore beïnvloeden? Kredietscores zijn een van de meest kritische factoren bij het meten van uw financiële gezondheid. Kredietverstrekkers gebruiken ze om te bepalen hoe verantwoordelijk u bent...
- Ramen en deuren offerte Ramen in hi-tech stijl: de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van beglazingstechnologie. Hoe zien kunststof ramen er de komende jaren uit? De verwachting is...
- De celdekking van energie Men kan voorbeelden van celdekking zien door het bestuderen van enkele van de dekkingskaarten die door echte operatoren op hun websites worden aangeboden of door...
- Correct beheer van energie van een pand Het vermogen van energie uit afval om de uitstoot van broeikasgassen te voorkomen op basis van de levenscyclus en om de klimaatverandering te matigen, is...
- De stappen van ICT-dienstverlening De stappen van ICT-dienstverlening Het verzorgen van ICT-dienstverlening voor een bedrijf is vaak een complexe taak. De ICT middelen binnen een bedrijf zijn tegenwoordig cruciaal...