Business performance zijn de maatstaf voor het succes van een onderneming bij het bereiken van haar doelstellingen. Het verbeteren van de business performance is een belangrijk element van elk succesvol bedrijf, omdat het essentieel is voor het bereiken van de doelstellingen van de organisatie. Het is ook een manier voor organisaties om concurrerend te blijven op de markt. Het verbeteren van business performance omvat het verbeteren van processen en systemen, zoals kostenbeheersing, klantenservice, productkwaliteit en werknemersproductiviteit. Het omvat ook het ontwikkelen van strategieën om de middelen van de organisatie te optimaliseren, zoals haar financieel en menselijk kapitaal. Bovendien zijn het controleren van de vooruitgang en het nemen van corrigerende maatregelen indien nodig belangrijke aspecten van het verbeteren van business performance. Door te begrijpen wat business performance zijn en hoe ze kunnen worden verbeterd, kunnen organisaties ervoor zorgen dat zij op weg zijn naar succes. Belangrijke componenten van business performance– Inkomsten: Het totale bedrag dat met de verkoop wordt verdiend, inclusief de prijs van goederen of diensten, minus eventuele kortingen en retouren. Dit is een van de belangrijkste aspecten van business performance omdat het de basis is van het succes van een bedrijf. Het is belangrijk op te merken dat de inkomsten geen rekening houden met de kosten van goederen of materialen die zijn gebruikt om het product te maken; dit wordt beschouwd als een uitgave. – Winst: Het bedrag dat wordt verdiend met de verkoop minus de kosten van goederen of diensten, bedrijfskosten en kapitaaluitgaven. Winst is belangrijk omdat dit het geld is dat door een bedrijf wordt verdiend en dat kan worden gebruikt om schulden af te lossen en als dividend aan de aandeelhouders te worden uitgekeerd. – Klanttevredenheid: Het niveau van geluk dat klanten voelen met het product of de dienst die zij van een bedrijf ontvangen. Dit kan worden gemeten aan de hand van verschillende maatstaven, maar de belangrijkste is het percentage klanten dat het product of de dienst van het bedrijf zou aanbevelen. Dit helpt bedrijven te begrijpen of hun producten nuttig zijn voor hun klanten, of dat ze moeten worden aangepast om nuttiger te zijn. – Behoud van werknemers: Het percentage werknemers dat gedurende een bepaalde periode bij het bedrijf blijft. Dit kan een belangrijke maatstaf zijn voor grote bedrijven met een hoog verloop, omdat het laat zien hoe tevreden werknemers zijn met hun baan. – Winstgevendheid: De verhouding tussen de nettowinst van een bedrijf en de totale omzet. Het bedrijf Tuuring kan je verder adviseren over business performance en hoe je het kan toepassen.
|
https://tuuring.com/ |